tweede week alweer !

6 september 2017 - Beja, Portugal

Boa tarde iedereen,

2de week alweer voorbij! Ik schrijf het alsof ik opgelucht ben dat deze 2 weken voorbij zijn maar dat is niet zo hoor ;) Time flies when you're having fun. Soms duren de dagen op stage wat langer maar met de leuke weekenden in zicht valt dit ook reuze mee. Vorige week vrijdag ben ik na mijn stage nog lekker naar het zwembad geweest. Verschil met Nederland is dat hier maar €2,- voor een zwemkaartje betaald en je geen zorgen hoeft te maken over de drukte want de mensen zijn op 6 handen te tellen. HEERLIJK. Zaterdag naar het strand geweest met Cristina, de ouders van Filipe, zijn vrouw en incl. zijn 2 mega schattige dochtertjes van 9 maanden en 3 jaar. Mooi om een keer te ervaren hoe het is op een strand zonder toeristen. Ineens besefte ik dat ik maandag jarig was ... Zondag nog snel even een taart gekocht.

Maandag mijn verjaardag gevierd. Bij het ontbijt op het bedrijf hoopte ik er snel vanaf te komen door de taart snel aan te snijden en uit te delen maar helaas.... Iedereen werd van zijn kantoor gebeld door Susana en nog geen 5min later stond ik met een rood hoofd leuk mee te klappen en glimlachen op het liedje dat ze voor mij aan het zingen waren. Eenmaal thuis kreeg ik een belletje van Cristina dat ze eerder thuis kwam van werk zodat we bij Filipe thuis konden gaan zwemmen met de kindjes en of ik het leuk vond om daarna met iedereen te gaan eten omdat ze een etentje voor mij hadden voorbereid. HOE LIEF?! Cristina kwam thuis en had zelfs een cadeautje voor me gekocht ! Het leukste eraan was nog dat het is een doosje zat. Cristina heeft een gekke hobby en dat is dat ze doosjes spaart uit heel de wereld en deze overal in huis heeft staan. Door het doosje zou ik haar dus niet meer vergeten. Van de ouders van Filipe heb ik een zilveren ketting gehad. Het etentje was echt super gezellig. Ze hadden flink uitgepakt met wel 7 verschillende salades en grote stukken kip. De voetbal tafel kon natuurlijk niet on-aangeraakt blijven vond ik en dus hebben we nog tot laat ge-tafelvoetbald. Gisteren was ik dus niet zo fris en fruitig zoals de meeste witte wijnen hier dus excuses dat mijn berichtje een dag later aankomt ;)

Oh ik krijg net nóg een cadeau in mijn handen... een grote fles rode wijn met een foto van mij op de voorkant en op de achterkant een etiket met felicitaties van al mijn collega's haha.

De temperaturen hier zijn trouwens niet meer om te lachen. De thermometer tikt de 36 graden aan en morgen zelfs 37. Mijn collega's lachen mij uit als ik zeg dat ik smelt en zeggen dat het in deze regio niet gek is als het in de zomer rond de 41 graden is zelfs. Ik denk dat ik na stage weer duik ga nemen in het ondertussen niet meer heel koele water.

Ik wil iedereen nog even bedanken voor alle lieve felicitaties! Zoals jullie horen zit ik hier nog altijd erg goed in mijn velletje en kan ik niet wachten tot het weekend is zodat ik nóg meer dingen mee mag maken.

See you all next week xxxx

1. Ellen:
    6 september 2017
    Wat schrijf je goed! Heerlijk om je enthousiasme te lezen en wat ern lieve mensen daar! Bijna een sprookje! Keep us informed! Xxxx