Wine flies when you're having fun ;)

28 september 2017 - Beja, Portugal

Boa tarde vriendjes, vriendinnetjes en familie !

Ik heb gemerkt dat ik in het begin van elke blog even mede deel hoe ik erbij zit tijdens het schrijven dus bij deze, ik ben vorige week naar de kapper geweest en nu is mijn haar een stukje korter. Cristina stuurde mij naar haar kapper(ster). Een Braziliaanse knappe getinte man met een gespierd lijf, en nu hoor ik jullie denken, 'een knappe man als kapper?' ja ofcourse valt hij op mannen.... Ik kwam erachter toen hij filmpjes liet zien van grote feesten waar hij naar toe gaat. Onwijs gaaf natuurlijk als festival liefhebber maar toen ik alleen maar mannen en vrouwen met elkaar zag zoenen had ik het ondertussen wel door haha. Ondanks dat hij geen Engels sprak hebben we wel heel hard kunnen lachen en volgens mij verwacht hij mij volgend jaar in Brazilië op een van die festivals. Dus tot zo ver mijn eerste buitenlandse kapper ervaring.

Afgelopen zaterdag ben ik met Cristina mijn to-see lijstje verder af gaan werken. 'S ochtends een bak koffie in het hotel en toen met de auto naar Monsaraz. Onderweg een stop gemaakt bij een van de grootste kunstmatige meren van Europa, Alqueva. Vanuit een hoger gelegen punt hadden we prachtig uitzicht over dit grote meer. Het leek echt op een foto uit een Afrikaans tijdschrift alleen mistte ik de giraffes en olifanten aan de oevers nog. En zó rustig !! Ik grapte nog tegen Cristina dat ik meer koeien en geiten onderweg ben tegen gekomen dan mensen, laat staan auto's. Dus mocht je naar Portugal gaan en in de buurt zijn dan mag dit meer zeker op je bucket list !
Na een pitstop van 15min zijn we door gereden naar Monsaraz. Ik heb heel even gevreesd voor mijn leven toen we auto moesten parkeren langs een diep dal naar beneden. Het adembenemende uitzicht maakte dan wel weer dat ik tot leven kwam. WAUW WAUW WAUW. Dit dorp wordt omringt door de muren van een kasteel zoals bij meerdere dorpen hier wel het geval is. Loop je door de middeleeuwse ingangen dan waan je je in een rust en kalmte van het pittoreske dorp. Toeristen zijn op 2 handen te tellen en dat is zo ontzettend fijn. Wederom maakte het weer korte metten met ons en waren we (phoe zwaar leven) genoodzaakt om ergens te lunchen. Het restaurant was klein en gezellig en bestond aan een kant uit alleen maar glas. Ook dit uitzicht was adembenemend. Heerlijk uitgebreid de tijd genomen en toen nog een rondje gedaan. Eenmaal thuis weer aangekomen waren we alle twee heel moe.

Ik heb trouwens nog niet over mijn 'sportdag' verteld !! Wat een lachertje was dat afgelopen vrijdag. Mensen hadden nieuwe sportkleding aangeschaft voor die dag. Iedereen (incl ik) stonden vroeg in sportkleding te wachten op wat instructies. De sportdocent werd geïntroduceerd en iedereen keer elkaar aan van: 'oké, dit gaat een heftige dag worden'. Nadat de docent de groep ik kleinere groepjes had opgedeeld werd de opdracht duidelijk. Er werd een kaart van Beja gegeven met hierop een paar cijfers. De bedoeling was om naar die cijfers te lopen en hier een opdracht uit te voeren. De gezichten gingen van strijdlustig naar berouw van nieuwe sportkleren kopen. Bij elk punt was de opdracht om een groepsfoto te nemen... De gene die het eerste terug waren en de beste foto's hadden, hadden gewonnen. Een meer inspiratie loos cadeau dan een USB stick konden ze niet bedenken. Deze dag was dus niet wat iedereen ervan verwachte.

Maandag weer begonnen met stage en het is ontzettend rustig. Meer dan overal kletsen en grapjes uithalen zit er niet in. Gelukkig ga ik morgen wat golven pakken. haha bah, wat een rare uitspraak eigenlijk voor gewoon surfen.

Tot volgende week lieve lezers.
Beijo!

1. Carmen: